lördag 3 maj 2008

Lördag

Idag är lördag och jag vet inte vad jag skall hitta på.
Lördag.
Hade det varit sex år sedan, fyra, tre eller två... då hade jag aldrig bara suttit inne en lördag och haft dagen och kvällen oplanerad.
Jag antar att man börjar bli gammal!

Igår gick jag runt med ständiga tankar på vår tidigare graviditet. Jag gick igenom alla mina "misstag" som förekom, som att tex inte åka in till sjukhuset när jag fick ont etc.
Om jag skulle berätta för någon vad jag tänker, hur jag funderar skulle de säga att "Jamen så är det ju inte" "Du kunde inte veta".
Vissa dagar känns dessa ord lite simpla, nej jag kanske inte kunde vetat, men jag borde inte ha chansat, trott, spekulerat. Jag borde ha stuckit direkt när jag började ana.
Jag borde ha stått på mig i mina tankar.
Jag borde försökt allt, för min lilla pojks skull.
Ibland känns det som om jag inte gjorde vad jag kunde.
ÅH, jag saknar vår pojk!

*****
Igår satt jag på msn med en kär gammal vän. Hon gav mig upp peppande råd om framtiden och sa så fina saker om vår sorg.
Tack skall du ha Bad Ass! ;)
***

Måste hitta på något...annars tänks min hjärna sönder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...