fredag 2 maj 2008

Sista tabletten.

I går åt jag min sista tablett. Det känns bra. Nu är det dock väntan som är jobbig.
På måndag får jag besked om mina piller har gett resultat. Blir det en ägglossning denna månad?
Blir det en ägglossning med normalt många ägg? Får vi sex-stopp, eller blir det inget alls?
Många frågor och Måndag känns som en evighet.
Jag önskar också det fanns ett annat sätt att ta reda på det, utan vaginalt ultraljud. Det är faktiskt inte så jävla roligt...suck. Men vad gör man inte?!

Jag saknar min lilla pojk idag, idag känner jag att det blir en tung dag. Usch det brukar bli det när jag vet att sambon skall arbeta natt. Det känns lite extra jobbigt då, man får tid att tänka, oroa sig, sakna, länga på ett helt annat sätt. Framför allt när man själv är ledig!

Jag skall snart säga upp mig från mitt jobb, jag är lite nervös. Jag hoppas såklart på att få ett nytt till i höst, men om jag ej hinner få det så hoppas jag att jag får vikariera på förmedlingen här där jag bor. Det ska väl inte vara några problem egentligen.
Tror sambon är lite nervös över ekonomin när jag säger upp mig, jag med. Men jag kan bara inte bli fast anställd där jag är nu. Jag hatar det, jag tycker inte det är kul att gå till jobbet! Det brukar jag tycka för jag älskar ju det jag arbetar med.
Jag kommer att tacka ja till varenda vikariat dag...jobba så mycket som möjligt.
Så att sambon inte behöver vara så nervös!
Nåja, jag får ju akassa sen med men den lär ju inte vara så jädra hög.

Nej nu skall jag spela lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...