måndag 7 juli 2008

Änglar visst finns dom

Änglar visst finns dom
Jag vet, för jag har sett en
Jag har hållt i en ängels hand
Jag har smekt en ängel på hans kind
Jag har stryckt hans lilla fot
Så, ja visst finns det änglar

Jag levde i en skugga, en skugga av mitt leverne
Jag sjönk som en sten mot marken, gång på gång på gång
Så mötte jag din far och jag lyfte flera meter ovanför jorden
Jag såg ett litet ljus, ljuset var din fars gåva till mig
Så kom Du och gjorde entrè
Som ett hopp om framtiden
Du gav mig så mycket mer än någon annan gjort förut
Och jag älskade alla förhoppningar och alla mina tankar
Du fick mig att älska det som skulle bli och det som var
För första gången kunde jag smaka på ordet lycka
Min lilla son
Jag höll ett fast tag om din far
Vi lovade att aldrig bryta upp
Vi visste att du var länken till vår kärlek och vi älskade
Vi älskade dig, varandra och framtiden
Och framtiden kom
Som en bomb
Som ett slag i ansiktet
Som ett kaos
Fylld av sorg
Du försvann på med hjälp av ett par vita vingar
Du kom aldrig mer igen
Nu hatar vi saknaden och älskar en Ängel
Nu lever vi i förtvivlan i en sorg utan slut
Och du vår Ängel vakar över oss
Du som gav oss liv


1 kommentar:

Skicka en tanke eller två...