söndag 24 augusti 2008

Viktiga Personer som kommit och gått, eller stannat kvar!

Satt och tänkte på hur många människor i ens liv som funnits där, som man lutat sig emot, som svikit, som sårat och så de som sträckt ut en hand.
Människor som på ett eller annat sätt format en till den man är idag.
Jag utelämnar dock vissa, för vissa är inte värda att nämna vid namn.
Som styvmamman, exet och en del andra.

Fick för mig att göra en lista...so here we go!
Gör den från de jag mötte först till sist.
Okey:

Nils "Nisse".
Farfars bror.
Han dog för många år sedan men när han levde var han min trygga punkt.
Han var den enda vuxna jag litade fullt ut på. Han skyddade mig och fick mig att känna mig mindre värdelös. Han gav mig ovillkorlig kärlek, just en sådan kärlek jag så innerligt behövde!

Farmor
Utan farmor kan jag våga påstå att jag ej funnits idag. Hon tog hand om mig även då jag inte vid den tidpunkten kunde se och uppskatta.
Hon tog mig under sina vingar och gav mig regler och rutiner något jag saknade som liten.
Jag älskar denna kvinna, hon är den bästa farmor man kan ha.

Maria 1
Hon var min bästa vän. Vi ställde upp för varandra. Jag gömde mig hos henne.
Hon är inte min bästa vän idag.
Och kommer aldrig mer att bli. Hon har svikit även om hon själv inte har en aning om på vilket sätt eller hur. Men så förstod hon inte bättre medan hon gjorde det heller. Energitjuv!

Robin
Jag såg honom, jag föll, jag blev kär.
Jag fick ätstörningar, fick mitt första hångel.
Pappa fick en skyhög telefonräkning.
Vi gjorde slut. Vi var bästa vänner. Vi älskade varandra.
Han svek. Jag orkade ej bry mig. Men han betyde väldigt mycket för mig vare sig jag ville eller inte.
Han var min första riktiga pojkvän.

Jonna
Jonna finns kvar i mitt liv. Hon betyder mycket. Hon var också en av dem jag gömde mig hos från vuxenvärlden.
Vi har så många härliga minnen tillsammans. Vi har även fruktansvärda minnen ihop.
Men hon är mitt Monster och komer alltid vara!

Donny
Oj vd förälskad jag var. Olycklig kärlek men samtidgt växte en vänskap fram.
Idag är han en av de bästa vänner jag har.
10 år senare...

Josefin
Älskade Josefin.
Vad skall man skriva om henne mer än att hon är den som får mig på fötter oavsett.
Hon är min syster genom allt även om icke biologisk.

Kristian
Jag trodde faktiskt att han var den jag skulle bli gammal med. Han gav mig en stabil tillvaro.
Men hans fasad lös igenom, och snart fanns det bara lögner kvar.

Tom
Åh som jag älskade denna man.
Som vi hatade varandra.
Eller hatade gjorde vi väl inte, men vi hatade att vi inte kunde älska på ett nyttigt sätt.
Vi slogs. Tårar rann. Vi älskade. Och vi kysste varandra.
Han var mitt allt och jag tror att om han bett mig hade jag hoppat.
Jag hade gett mitt liv till honom.
Istället gjorde vi slut och behöll vänskapen.
Men det gjorde ont och jag kommer nog alltid att ha honom i mitt hjärta.

Anna J
Så länge som det tog för mig att lära känna henne, så länge har det aldrig tagit att lära känna någon.
Men det var det värt. Anna är en av de absolut vackraste personer man kan tänka sig och jag är så tacksam att den jobbiga tiden som flytten till Tom gav mig trots gav mig denna fina vänskap.

Rickard
Vi har en änglason tillsammans.
Vi skall gifta oss.
Behöver jag säga mer?
Han är underbar.

Lena
Min syster.
Jag skulle dö för henna!

Albin
Hur kan en kille på 4 år ge mig mer stöd och välvalda ord än så många andra?
Jag älskar denna lilla kille så enormt.

Alva
Systerdottern som är vacker som en stjärna.
Noels död fick mig att älska henne mer än jag trodde var möjligt!

Syskonen
Jag har alltid älskat dem mer än mig själv och det kommer jag fortsätta med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...