lördag 20 september 2008

3 timmar senare

Det blev aktivering av hundarna i tre timmar.

Vi började med pendeltågsresan.
Ditvägen gick helt okej.
Men jag kan störa mig järnet på människor som sitter och rullar ögonen och stirrar på min lilla hund som gnäller i förtvivlan. Hon kan ju inte slappna av, inte sen:

1: Hon blev trängd av folket som skulle på när vi skulle gå av och och ramlade ner med underkroppen mellan tåg och perrong.
(Har aldrig blivit så skärrad själv när det gäller djuren tidigare)
2: Hon blev anfallen av en annan hund (märk väl att jag ej skriver rasen, för jag tror inte på att en viss ras är värre än andra).

Sluta stirra oförskämda människa och sätt dig inte i hundvagnarna nästa gång. (finns 4 vagnar av ca 12 som är hundvänliga)

Men så va vi framme.
Första momentet. Sitt innan hon får hoppa in i bilen.
Klarade det galant och tog ett skutt på "varsegod".
Koppel träning till max väl ute i skogen.
Störningar från båda småhundarna.
Efter ett tag lugnade hon ner sig och gick helt okej i kopplet.
Duktig tjej!

Hopp upp på sten och stanna kvar. Detta gjorde alla tre hundarna medan vi tog kort på dem.
Tror Han var en aning bättre på det!
Fina kort blev det!

Korv i trädet. Det gjorde han bättre än bäst, som vanligt. Hon tyckte det mest blev töntigt när matte satt in korven för hårt.
SÅ goda är inte korvarna att hon kan tänka sig stå där en evighet.

Korvspår på marken.
Gick bra för båda.
Som alltid!

Personsök.
OJOJOJ vad alert hon är min lilla tjej.
Hittade mig på två röda. Belönas med en glad matte och massa korv.
Han däremot tog lite genvägar... Så duktig ändå.

Hemresan. Stötte på en hund vi ej var beredda på i vagnen.
Hon skällde ett halvt skall sedan lyssnade hon till mitt nej och gick och lade sig vid mitt säte.
Underbart!

Hemgången från tåget hängde kopplet slakt.

Nu sover dem

Mina hundar är så UNDERBARA!

Som ni kanske förstår så är HON min äldsta hund på 2 år som jag har lite problem med. Hundmöten, drag i koppel etc.
Därför blir jag så fruktansvärt glad i hjärtat när allting går bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...