torsdag 4 september 2008

Bra och dåligt

Bra nyhet: Behöver ingen spruta, hade en follikel på 24 mm vilket betyder att jag skall ha sex inom 3 dygn ;)

Dålig nyhet: Jag har fått en cysta, men denna är inget att oroa sig för, försvinner OFTAST av sig självt.

Madröms nyhet....Min läkare, han jag går hos ny har inte haft något med Noels död, graviditeten eller så att göra.Men han var schysst nog att beställa alla journaler från danderyd...då även min kauglationsutredning och dessa provsvar.
Jag frågade ang nästa grav, ang blodförtunnande mot blodproppar...Då säger han ngt ang att det var moderskakan som var brister på, att näringstillfödslen inte funkade som den skulle...etc.
Det var inte blodpropparna som gjorde att Noel dog, det var bara en del av det utan den slutgiltiga orsaken var bristerna på moderskakan.
Jag bara: Jaha? Vad gör man för att förhindra att det händer nästa gång?
Han: Det finns inget man kan göra när sånt händer...
Åkte hem med en ilska, är så arg.
ETT ÅR har jag gått omkring och tänkt:
"Om jag BARA sagt till ang ett ultraljud, då hade de upptäckt det och kunnat göra ngt..."
"Nästa gång händer det ej igen, då får jag blodförtunnande"
Men WHAT????Hur kan de bara ge mig olika besked hela tiden?
Jag sa till honom att ingen berättat detta för mej innan han sa "det var tokigt".
Jag blir så förbannad, inte på min nuvarande läkare men på...danderyds personal som först ger mig ett besked, sen ett annat och sen undanhåller information om min älskade sons död.

Nu finns det ju inga garantier att det ej händer igen *suck*
Förut fanns blodförtunnande som ett slagt garanti...

Men hallå...

Vet inte vad jag skall göra...

2 kommentarer:

  1. Tycker det är skit rent ut sagt att ni får olika bud. Virrig personal som inte klarar att ge raka bud på en gång är inget man vill ha med att göra, har full förståelse för att du är arg. KRAM

    SvaraRadera
  2. Blir så arg på sjukvården... Tänker på dig, Kram vännen!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...