lördag 27 september 2008

Räddas det som räddas kan!

Så nu har det skett det som inte hända får.
Idag är morgondagen här och inget är som igår.
Men när hjärtat gick i kras och fall.
Är ingenting rätt eller som det skall.
Blev det grönare eller blev det svart?
Utan verklighetsuppfattning i dess mörka natt.
Jag är du, du är jag, tillsammans är vi idioter du och jag.
I denna lek finns ingen riktig lag.
Hej då moral och sunda tankesätt.
Välkommen att inte skilja fel med rätt.


Minns när jag skrev denna text alltför väl.
Tänker på det som hade skett när jag skrev denna.
Då när man varken visste ut eller in. Vilka vägar man skulle välja.
Vilken kärlek var den bästa?
Egentligen spelar då ingen roll, Rick var inte en av dem jag valde i mellan.
Men ändå känns han fruktansvärt aktuell för denna text.
Inte så att jag väljer mellan honom och någon annan.
Nej!
Men kärleken.
Vad för slags kärlek vill jag leva av? För?
Just nu vet jag vare sig ut eller in.
Det enda jag är mycket medveten om det är att JAG inte tänker lägga ner all min tid och kraft på detta mer.
Jag är rädd, trött och förvirrad.
Vem tar hand om mig när skeppet sjunker?

1 kommentar:

  1. Vännen! Kom hit och ta några dagars luft! prata och bara vara! Du är välkommennärsomhelst! Jag kan t om stå för biljetten om det underlättar! KRAM

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...