söndag 14 september 2008

Söndag

Det är söndag idag. Det betyder att det är dags att arbeta imorgon igen. En hel vecka.
På Torsdag har jag dessutom kurs, barn och olycksfall kurs på kvällstid.
Kul kul...

Jag har en mystisk åkomma!
Den förbryllar mig.
Den stör mig i min vardag.
Jag hoppas min läkare ringer imorgon.
kanske får jag komma dit och kolla läget?
Jag hoppas på det!

Denna helg har varit allt annat än kul.
Jag har legat i sängen/soffan hela helgen och hostat.
Jag hatar att vara förkyld med hosta.
Jag får aldrig en liten host-förkylning utan det drabbar alltid mig ganska "hårt".
Varje år!
Hostar som om jag hade krupp.
Det rasslar i bröstet och gör så fruktansvärt ont.
Men jag skall inte klaga, det finns värre saker.

Är det diskriminering när bebisar ej får komma med på klassträff?
Eller är det bara så att småbarnsmammor tror att hela världen skall kretsa kring dem?
Hur tänker man när man vill ta med sig sina små vecko gamla bebisar till en tillställning som kommer bli allt annat än alkoholfritt?
Kalla det suparfest om du/ni vill.
Men när man skall ses efter tio år, festa till det och ha det trevligt, ja då antar jag att alkohol kommer att förtäras i stora mängder.
Ingen idealisk plats för små bebisar alltså.
Varför och hur kan man ens komma på tanken att vilja utsätta sina små i en sån miljö?
Om Noel levt hos oss hade Älskling fått ha honom hos sig.
Barn skall ej behöva omringas av alkoholpåverkade människor.
Inte i min värld!
Är det verkligen mycket svårare än så?

Men klassträffen blir utan bebisar och om jag ej hunnit få ett plus på stickan blir det festa av, ihop med alkohol och gamla vänner.
Utan bebisar.
Skönt!

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna, hoppas!

    Låter riktigt jobbigt m förkylningen, hoppas du snart kryar på dig igen.

    Usch, tänk att de vuxna i skolan inte bryter in, hjälper till, är där för barnen när de behöver det mest. Blir så ledsen..!

    Tack för ditt stöd! Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen! Tycker det låter bra att din klassfest inte tillåter barn, jag menar...klassfesten är ju ändå till för att träffa gamla klasskamrater och ska det drickas så är det verkligen ingen bra miljö för barn. Själv fick jag papper om klassträff till våren nyligen, och där är det både barn & partnerförbud, inget jag reagerar över.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Låter som att du haft/har det väldigt tufft... hoppas vi ses på återträffen iaf.. ta hand om dig...
    kramar/madde

    SvaraRadera
  4. usch.. ingen kan föreställa sig hur det e men jag e ledsen att du fått gå igenom det...
    ne jag har väl inte heller haft en dans på rosor.. men men som du säger man får hoppas det vänder till tur nu..
    suck livet e bra pissigt ibland å man kan fråga sig varför allt elände ska behöva hända... tror inte vi kommer få nåt vettigt svar på det å det e farligta e att fundera på det för mkt. Vi får helt enkelt inte ge upp!
    jag har varit så ledsen å nere så just nu e jag bara förbannad å envis istället.. försöker va iaf!
    jag hoppas det e många som kommer på återträffen. jag tyckte väl inte om högstadietiden så där men det e ju alltid kul att gå å träffa alla igen :)
    kramar!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...