söndag 19 oktober 2008

100%

Detta blir mitt 100:e inlägg här på bloggen.
Det skall jag fira idag med att skruva kök hemma hos Matilda och Christian!
Christian kommer och hämtar oss halv elva.
Strax efter att jag har tvättat klart.
Jag skulle ha börjat tvätta vid sju, klockan ringde och jag tittade på den. SJU.
Jag börjar ju jobbet om 15 minuter!!!!
Upp ur sängen.
Men sedan insåg jag att det inte är måndag. Bara söndag och tvättid.
Jag la mig ner igen och upp gick jag inte förrens strax efter nio.
Hinner precis tvätta och få in lite saker i torktummlaren!

Varför är det så skönt att somna om när klockan ringt?

Jag skall berätta för er om något bisarrt jag gjorde igår.
Det började med att vi åt middag, strips och korv åt jag.
Sedan smakade jag på lite chips, tog kanske fem styckna.
Sedan gjorde jag iordning en kladdkaka och vispade grädde att ha till.
In i ugnen 40 minuter.
Alltså, jag åt kladdkakan ca 55 minuter efter middagen.
När sista biten ur tallriken är tagen får jag en huggande känsla i magen.
Det gör så ont.
In på toaletten.
Och där kommer det.
Jag kräks upp ALLT jag ätit.
Bara sådär...
Jag har alltså ätit så jag spytt.
Hur roligt är det?!
Till saken hör att jag vill så gärna gå ner i vikt.
men jag äter när jag är ledsen, när jag är trött, när jag har ångest.
Och det är ju som ett jävla hjul som går runt runt runt.
Jag är ju alltid trött, har alltid ångest eller är ledsen.
Jag måste ta tag i detta.
Droppen var att äta tills man kräks!
Så bye bye 20 kilo.
Hello att dricka twinfast!

Nu skall jag väcka min bejbi!

1 kommentar:

  1. Åh...skruva kök! hade också behövt ha något att avreagera mig på *grrr* Att äta tills man kräks är alldrig någon höjdare.

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...