söndag 26 oktober 2008

Godmorgon Söndag

Idag ställs klockan tillbaka en timme.
Jag vaknade tidigt idag, när lillasyster kom in genom dörren efter att ha arbetat natt.
Men skönt, jag känner mig både utvilad och pigg.
Idag skall vi till M & C och skruva kök, igen.
Det är faktiskt ganska skoj med renovering när man gör den med goda vänner.
Deras lägenhet kommer bli så fin och jag är själv så jädrans sugen på att köpa något med en liten gräsplätt utanför.
Jag har tagit ett enormt steg för mig och för min sorg.
Jag har kontaktat spädbarnsfonden och skall hjälpa till att tex sprida informationen om dem till sjukhus.
Jag ser ingen mening med att Noel dog men jag behöver få göra något meningsfullt med min förlust.
Jag var ganska duktig igår ändå om man tänker på vad jag åt
Till fruskost (Jag har svårt att äta frukost): En klemetin och en latte.
Lunch: Omelett
Mellanmål: Två clementiner
Middag: Kykling och sktekt paprika
Övrigt: 200 gr casewnötter.
Måste nästan få dela med mig av det lilla jag åt igår, eller rättare sagt det braiga. Om jag delar med mig av min vikt och viktnedgång här, då känner jag ytterligare lite press.
Så here we go:
Startvikt: 86KG
Delmål: Vikt innan årskiftet: 78KG
Slutmål (om jag ej blir gravid innan): 70KG
Alltså, åtta kilon innan nyår, 16 kilo allt som allt.
OM jag ej blir gravid innan vill säga (Gud förbjude, som en god vän skrev).
Och detta skall gå.
För hur sugen jag än blir på godis och socker överlag så är kag ta mej fan mer sugen på att bli gravid.
Och som min läkare sa så ökas mina chanser radikalt om jag går ner i vikt.
Tack och hej
Nyckelhålsmärkt leverpastej!

2 kommentarer:

  1. Åååå vad du är duktig och målinriktad! Härligt att läsa!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett jättebra beslut vännen. Fan...önskar att jag var lika målinriktad/bra på att fatta beslut som du!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...