onsdag 22 oktober 2008

Nya läkaren, bakning och så en tanke eller två

Just hemkommen från besöket hos min NYA läkare.
Jag som var så orolig...
Men ojojoj jag trodde jag hade en underbar läkare tidigare. Men nu inser jag att nej, jag har nog den mest underbara nu!

Jag skall börja med tabletter provera, sen sprutor, puregon, sen ovitriell.
Detta ska bara få gå.
Han skall även ställa mig i kö för ivf, bara för att ha det som en livlina så att säga.

Jag har lovat att äta under gi metoden för att göra allt för att bli gravid...=)

Han var så underbar.Frågade om vi visste varför vår "lille" dog.
Jag sa att alla journaler fanns där. han sa, "det var bra då skall jag gå igenom dem."
Han pratade om vårt tunga bagage och tyckte till om att den långa väntan det blir dubbelt upp när man misst ett barn.
Han sa också att "När du känner dig mentalt trött på detta, när du känner att NEJ nu orkar jag inte mer, säg till mig då, så hittar vi en lösning ihop, antingen genom att ta en paus, ändra lite i behandlingsformen eller att jag hjälper er att komma i kontakt med en privat ivf klinik. Det är NI som bestämmer, glöm inte det!"
Hur underbar får man bli? Jag är så jäääävla tacksam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Sen kom jag hem och har bakat bars.
Som jag skall byta ut lite måltider med, jag skall ju ner i vikt. Fick så mycket motivation nu att jag smäller av!
Jag har ej smakat på dem, men det får vara gott vare sig jag vill eller ej=)
Åh jag är så positivt inställdt till allt idag.
Imorgon skall jag klippa mig och slänga i slingor.
Kommer ju bli snygg till råga på allt också, då får jag ännu mer motivation att gå ner!
Imorgon skall jag även träffa en polare och ta en fika.
Trevligt!

Nej nu skall jag avsluta här med att skicka en tanke till en kär vän som jag träffat över nätet, som också gått igenom det mest otroligt smärtsamma, att förlora ett barn.
Idag skall hon gå igenom sin kommande förlossning, åh jag hoppas verkligen verkligen att det går bra och att det ej känns alltför skrämmande!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att läsa att det var ett positivt besök hos läkaren vännen. Tänker på er.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Underbart vännen! Verkligen underbart! Är så glad för er skull! Vilken fantastisk läkare ni har fått!

    Nu ska Noel få ett litet syskon-det bara måste bli så!

    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  3. Söta söta du!! Tack för dina fina ord!! Men det gick inget vidare faktiskt. Vi satt och väntade en timma och skulle få vänta ytterligare en stund... så vi var tvungna att åka hem igen för att vi inte hade så mycket längre barnpass för Maja. Dessutom skulle vi inte få träffa 'vår' läkare utan en helt ny, så det kanske kanske var lika bra? Jag vet ju inte om hon var påläst eller om vi skulle behöva dra allt för henne. Men det känns rätt så snopet och luften gick liksom ur mig! SUCK!

    Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...