torsdag 9 oktober 2008

Tårar som bränner

Det gör ont inom mig idag!
Ont,ont,ont!
Jag saknar något så fruktansvärt.
Hur kan livet någonsin kännas okej igen?
Jag är rädd för att fastna, fastna i denna misär.
Jag behöver få känna glädje igen.
Min glädje försvann med dig Noel.
Tårarna bränner bakom mitt ögonlock.
Jag gråter tills inget finns kvar.
Det kommer i mellan åt.
Dessa tårar, denna ångest.
Jag kan inte hejda, inte få mig själv att sluta.
Jag saknar dig ju så.
Vad fanns det för mening med att du skulle behöva gå?
Ingen.
Vad fanns det för emning med att bära denna sorg?.
Ingen som helst.
Åh min älskade pojk jag saknar dig så himla mycket.
Satt och läste journalerna från förlossningen.
Det bränner i mitt bröst.
Så sorgligt, så fruktansvärt sorgligt.
Det var ju inte så det skulle bli.
Livet skulle bestått av dig, dig, dig.
Döden tog överhand.
Åh jag älskar dig min pojke!
Älskar, älskar, älskar!
Hunden bet sönder det kort som jag gjort till din ett årsdag.
Först blev jag arg.
Sedan fick det mig att inse att jag fick göra ett till åt dig.
Ett finare.
Ett vackrare.
För att jag saknar dig, det gör gott i mig att göra något till dig.
Idag gör det ont!
Imorgon gör det ont
Och igår gjorde det ont!

3 kommentarer:

  1. *kram* önskar jag fanns närmare till hands för dig vännen.

    SvaraRadera
  2. Gråt dina tårar som vill ut. De gör ondare på insidan.

    Önskar jag kunde ge dig en stor varm kram vännen! Livet är så orättvist, det finns ingen mening med att små barn dör..

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Mina tankar var hos dig igår! Hur gick det?? Blev det fins med kortet?
    Många varma kramar!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...