fredag 5 december 2008

När allt brister

För en och en halv månad sen var det Noels ettårsdag.
Då flödade det kärlek mellan oss tre,vår son, min sons pappa och mig.
Några dagar senare svarade R på ett mail.
Han skrev till mig att allting skulle bli bättre nu, bli bra!
Men han ljög har jag insett.
Ingenting är bra mellan oss just nu.
INGENTING
Jag kommer aldrig kunna förlåta detta svek som han svek.
Jag skall ej behöva förlåta.
Jag förtjänar kärlek, vänskap, trygghet och stabilitet.
Detta är inte kärlek för mig.

Och det gör ont.
Jätte ont!

Att gå vidare är inte det lättaste, inte känslomässigt och absolut inte praktiskt.
Utan att ha tänkt på det har jag satt mig i en sits där jag faktiskt helt ärligt inte har RÅD att bo ensam.
Jag betalar så pass mycket på mina forna misstag idag att jag aldrig skulle kunna leva själv.
Hur sjukt är inte det?
Så jag får väl bo kvar här och sen får vi få det att funka ett tag.
Men oj vad arg jag är på mig själv när jag ser mig själv med "fördömande-ögonen".
Jag dömer mig själv.
Hur kunde jag bli så HÄR dum till råga på allt?
Fan jag är så klantig och så BLÅÖGD igen och igen och igen.
IGEN!
Orkar jag plocka upp alla skärvor ännu en gång?
Kan jag vara tyst och låta allt hända.
Jag blir ju så ELAK när jag är ledsen...
Fan.
Hur går man vidare när man FÖR FÖRSTA gången trodde sig leva med drömmar om en framtid, med den man trodde att man skulle leva med?

HejHå

2 kommentarer:

  1. Uppbrott gör alltid ont. Jag tror att det enda positiva med det är att man med tiden lär sig lite mer om vad det är för personer man vill ha i sin närhet och vad man vill ha ut av livet. DEt jävligaste är när man får känna att det för en gångs skull är bra, men sen inte visar sig vara det. Du förtjänar all kärlek i världen vännen och få känna dig trygg.

    Det gör ont, rent ut sagt för jävla ont när livet ser ut som en återvändsgränd. Det finns egentligen inga bra ord som kan beskriva, det enda jag egentligen kan säga är att jag stöttar dig ur detta hur lång tid det än tar.

    Och en tanke ang avbetalningarna, du borde kunna få nedsatt belopp i om förändrad ekonomisk situation.

    skulle det krisa så finns alltid min soffa, även om den är långt ifrån.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sänder en stor kram till dig vännen, även om jag vet att den förmodligen inte kan hjälpa dig på åt sätt! :-(
    KRAMAR
    //Rebecca

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...