måndag 12 januari 2009

Dag 3 och Måndag

Måndag, jag är inte en sådan som ogillar Måndagar.
Kan till och med gilla dem.
Värre är det på Tisdagen, då kommer tröttheten och Fredagen känns väldigt,väldigt långt bort!

Idag har jag motionerat, men mer om detta i min hälsoblogg som du hittar adress till här intill höger---->

Det är Dag 3 på mitt, spela svår och otillgänglig.
Det kliar i fingrarna och jag känner mig smått irriterad.
Samtidigt som jag VET, vet vem han är och hur han fungerar.
Och vet vad han känner, jaja.
Men ändå, jag är en tjej som tröttnar, som behöver att ord sätts till handlingar.
Vi kanske ses på Lördag, dricka. Vad skall då hända?
Jag menar om han inte ens behagar höra av sig innan?
Han VET vad jag ej lär göra då och jag VET vad han lär vilja göra då...
Men jag skall inte höra av mig, bollen ligger hos honom.
Känner mig jätte tuff som står ut och som klarar av att inte "ligga på".
Men så är min sister in crime ett stort stöd i detta med=)

Idag har jag pratat med pappa.
Vi pratade om farmor och hur hon mår.
Vi pratade om hur han mår och han mår ju inget vidare.
Saken är den att pappa tar hand om farmor nu när hon är dålig.
Tänk er själva att hjälpa er egen mamma på toaletten, att duscha henne, att gå upp klockan 2 varje natt för att se om hon andas.
Stackars pappa tänker jag!

Jag berättade för honom att den dagen hon dör vill jag att han skall veta att jag vill läsa en text för henne på begravningen!
Då började pappa gråta.
Min fina pappa!
Sedan pratade vi lite om Noel och om min systerson Albins alla kommentarer om min lilla ängel.
Pappa lovade mig att han aldrig skall glömma min lille son och det värmde i hjärtat.
Jag började gråta.

Vet ni det är en sak som gör extra ont i och med detta med Ricks och mitt avslut.
Minnessakerna!
HUR I HELVETE SKALL VI KUNNA DELA UPP NOELS MINNESSAKER?
Hans hand avstryck, hans första minnesljus, hans fina lilla body.
Jag dör inombords när jag tänker tanken att behöva skiljas från dessa vackra saker.
Och jag gråter när jag tänker tanken att kanske Rick "ger mig" alla dessa saker för att han ej vill göra mig mer ledsen.
FAAAAAAAAAAAAAAAN!

Nu skall jag strax ut med hundarna, sen duscha, packa träningskläder sen sova!

2 kommentarer:

Skicka en tanke eller två...