fredag 2 januari 2009

Dejt vs förhållande

Jag har aldrig någonsin dejtat med någon.
För jag har alltid varit pang på tjejen.
Alltså, jag har träffat någon och blivit ihop och sen har det burit eller brustit kan man säga.
Men som det är nu vill jag absolut inte hamna i något nytt förhållande, inte ramla in i något eftersom jag vill ta hand om mig själv, lära känna mitt nya jag.

Och så finns det en person jag känt något för en tid. Men som jag såklart inte gått vidare med eftersom jag trodde att jag och Rick hade en framtid ihop, eftersom den kärlek jag kände för honom var värd så mycket mer än att prova något annat bara för provandets skull.
NU är jag singel och inget har hindrat oss från att ses och jag har fått leva lite igen.

Jag är så totalt förändrad i mitt sätt att se på saker och ting.
Jag är mer rakt fram, spelar inga spel, tar för mig, vet vad jag vill och vad jag inte vill.
Så jag frågade rakt ut, skall vi börja dejta...
Och människan som känner mig så bra klämde ur sig två dygn senare att han blev RÄDD, för han vill ej inleda något förhållande.
Och som jag har skrattat åt honom.
Förhållande? När betyder dejta att man är ihop?
Visserligen har jag inte dejtat, men jag antar att dejta betyder att man ses och ser vart det leder.
Känslomässigt och fysiskt är vi ju en bit på vägen om man säger så.

Det härliga med denna flirt är att han känner mig.
Super bra.
Inte bättre än så många andra men han känner mig.
Detta är ingen ny bekantskap, ingen man behöver låtsas inför.
Han vet.
Han vet hur jag känner.
Hur jag mår.
Han har sett alla sidor hos mig.
Den lyckligt gravida kvinnan med tro om en framtid.
Den gråa, nedbrytna, gråtandes flickan som just misst sitt barn.
Han har sett mig skratta, gråta, le, andas, dö.
Så jag behöver inte låtsas.
Och jag behöver inte säga saker som "passar".
Utan kan helt enkelt säga som det är.
Och det är så här:
Att jag älskar Rickard, vi delar en historia utan dess like.
Men jag har bestämt mig för att gå vidare.
Själv.
Men alla behöver lite kärlek då och då och då passar han utmärkt!

Så, jag smeker mina blåmärken som så ömt placerats på min kropp och njuter av att känna mig fri.
Fri från krav och motsägelser.

2 kommentarer:

  1. Glad för din skull vännen, att du har fattat ett beslut som DU mår bra av. KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller med Nattmaran. Det låter som du har full kontroll över dina beslut, det gör mig glad. En liten fling låter heller inte så pjåkigt, njut av det du kan, samla energi. Det är du väl värd!

    Kram vännen! Ta hand om dig

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...