söndag 4 januari 2009

FRÅN MIN SYSTERS BLOGG

Jag kopierade detta från min storasysters blogg "Mitt liv i stress".
Detta är ett samtal mellan Albin snart fem år och hans pappa Fredrik:

Fredrik ock Albin ligger i sängen. Albin ska sova.

Albin säger:
Jag kommer sakna dig när du dör!

Fredrik, en aning chockad, säger: Men det dröjer länge tills dess.

Albin säger: Men jag kommer att sakna dig.

Fredrik svara: Ja men det behöver du inte tänka på nu.

Albin säger: När jag dör vill jag ligga bredvid dig i samma grav.

Fredrik svarar: Ja det får du.

Albin säger: Kan du säga till gubbarna som gräver graven att jag ska ligga där med dig?

Fredrik svarar: Ja det ska jag göra, men varför tänker du på detta?

Albin svarar: Jag tänkte lite på Annas bebis...

Min underbara underbara lilla Albin, fan vad jag älskar honom!

4 kommentarer:

  1. Stora tanka från en liten kille. Jag tror allt att det kommer bli något stort av din systerson en dag vännen !

    Kran

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig systerson!

    kram

    SvaraRadera
  3. Stora tankar, vackra tankar som bara barn kan ha. Så otroligt gulligt

    KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...