lördag 24 januari 2009

I väntan på Tilda

Sitter i sängen, just hemkommen.
Väntar på att Tilda skall ringa.

Pratar med en väldigt fin person på msn.
Ännu en änglamamma.
Åh det gör mig så ont det hon skriver.
Om läkarnas ignorans och beteende. Hur de pratar till henne, hur de får henne att må.
Hon förtjänar inte att må sämre än vad hon redan gör. Hon har misst sin dotter för i helvete! Skall hon behöva må skit för att dessa jävla läkare är inkompetena också?
Jag blir så fruktansvärt bedrövad och uppriktigt ledsen.
Hon var på väg uppåt och hamnade nedåt efter detta läkarbesök, och det var INTE vad hon behövde.
Jävla idioter det finns i sjukvården!

Denna text skrev jag till henne idag:

Det finns en liten mamma som gråter tårar av hela sitt hjärta
De rinner ner för kinden och påminner om en oerhörd smärta
En mamma utan ord att beskriva hur ont det gör i hennes bröst.
Ingen hand i hela världen kan skänka henne tröst.



Mamma hon gråter för att jag inte stannade kvar på jorden, hennes lilla tjej
Åh mamma jag önskar du kunde känna att jag ändå finns hos dig
Jag kramar dig när du är ledsen och försöker torka bort din tår
Jag försöker så gott jag kan att plåstra om ditt djupa sår



Min mamma hon är värdefull och betyder arla mest
Jag önskar att hon kunde se att för mig så är hon bäst!
Min mamma är det finaste som finns på denna jord.
Och all den kärlek som jag känner kan ej beskrivas med simpla ord.



Min mamma, när du känner dig så där maktlös
Titta upp mot stjärnorna där finns jag din lilla tös.
Jag tittar alltid till dig närhelst du behöver och vill.
Jag önskar du kände att din kärlek gentemot mig räcker till.



Mamma, min mamma jag älskar dig så
Jag hoppas så mycket att du orkar kämpa på
Du är den finaste och det vackraste som finns.
Och jag lever ju kvar i ditt hjärta då du minns.


************************************************

Sen finns det en annan änglamamma, Linda!
Jag hoppas så hårt och håller tummarna så hårt för att Victor skall få bli storebror snart!
Om en vecka får ni testa och jag hoppas, hoppas er stjärna valt att stanna hos er!
*************************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...