torsdag 8 januari 2009

Livets vändningar

Tänk vad livet kan spela en spratt!
Hur det kan vända på en dag eller två, en vecka eller flera.

Veckorna innan jul grät jag, skrik för jag var så arg för att Rick avslutade vår framtid.
ARG!
Men idag är jag inte arg längre.
Jag är inte heller tacksam men ändå, han tog ett beslut som nog förr eller senare skulle ha kommit fram.
Idag sitter jag och drömmer om framtiden igen och jag är varm i hjärtat.
Vem kunde ana?
Visst visste jag redan innan att denna person är och vacker, fin, underbar och att han gör mig glad. Men då tryckte man undan alla känslor och levde för den kärleks historia man trodde på.
Nu när det tog slut har känslor blossat upp, tankar om framtid har tagit form.
Och när han ser på mig så ser jag den jag skulle vilja höll om mig om natten.
Och när han skrattar åt mig och kallar mig löjlig och fnissar och säger att jag är söt när jag analyserar varje ord han uttalar.
Då ler mitt hjärta.
Han känner mig, jag får vara hur löjlig jag vill, han tycker om mig ändå!
Och han gör mig glad!

Glad är allt jag begär att få vara just nu!
Så Tack!

4 kommentarer:

  1. Underbara ord vännen. det gör mig glad att läsa att du har hittat någon som gör dig glad och tillvaron finare. Kram

    SvaraRadera
  2. Blir glad att läsa dina ord! Du förtjänar all kärlek!

    Tack för dina tankar igår!

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  3. Jag blir också glad av att läsa... härligt med den där allra första pirrande känslan i maggropen :-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Va skönt att du verkar vara gladare! kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...