måndag 5 januari 2009

Älskade farmor

Det finns en kvinna.
En super kvinna som världen inte hade kunnat klara sig utan.
Min farmor.
Åtminstonde så hade JAG inte klarat mig utan henne.
Hon räddade livet på mig där för snart tio år sedan.
Hon tog mig under sina vingar och gav mig en trygghet jag aldrig tidigare haft.
Jag älskar henne så mycket.

Farmor ligger sjuk i sin säng nu.
Hon ber pappa hjälpa henne att skriva testamente på hennes saker.
Jag har önskat mig hennes samling av änglar.
Jag har alltid tittat på dem med förmaningar från farmor att vara försiktig med dem.
Hon älskar änglar.
Inte förren jag förlorade Noel förstod jag vad änglar faktiskt betyder.
Nu vid jul pratade vi om det, jag sa att jag trodde på änglar, att Noel är en och hon sa hon trodde detsamma.

Jag vill att hon skall stanna på jorden, lite till.
Men jag väntar mig det värsta.
Snart flyger hon sin kos.
Det enda som kan trösta är att jag vet att farmor, min älskade farmor kommer att finnas vid Noels sida och ta hand om honom tills vi ses igen.

Men jag vill inte att hon skall dö.
Jag är rädd!
Så jävla rädd.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig.. Min farmor har blivir skrupplig hon oxå. Hamnar på sjukan titt som tätt efter att ha slagit sig halvt sönder o samman när hon ramlar.. Vet inte vad jag gör den dagen hon inte hinner in till sjukhuset...!

    SvaraRadera
  2. Hur mår din älskade farmor nu? Tänker på er, är så ledsen för er skull.

    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...