söndag 4 januari 2009

Om att våga

Jag har tänkt tanken några gånger nu.

Aldrig förr har jag tänkt på detta sätt.

Men det handlar om att våga följa sitt hjärta och våga följa med dit vinden bär.

Tänk om?



Tänk om jag skulle våga att bara dra, åka iväg och vara någonannanstans.

Bara för ett tag försvinna från alla måsten och alla krav.



Jag har varit ledig i tre veckor och jag har njutit, umgåtts med vänner och bara gjort vad jag själv velat.

Jag vill leva så!

Just precis så vill jag leva.

Jag vet att möjligheten kanske uppstår att flytta utomlands ett tag, kanske skall man våga följa med?

Förr sa jag jämt att "Nej, det finns så mycket som binder mig här hemma".

Men egentligen, vad finns det nu?

Hunden kan jag ta med mig, syskon kan jag prata med ändå.

Vänner, ja de finns kvar när man kommer tillbaka, om det är sanna vänner.



Jag känner en styrka, en kraft att göra något helt annat än det jag gör idag.

Jag undrar om man en dag vågar att bryta sig ut från den vardag man lever i?

2 kommentarer:

  1. Gör det!! Passa på!!
    Vi finns ju här när du kommer tillbaka! Njut av livet för en gångs skull.
    puss

    SvaraRadera
  2. Ta tjänsteledigt! Gör nåt annat! Kanske åka som hund au pair till England där jag var ;-)
    KRAM från Rebecca

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...