torsdag 1 januari 2009

Året som varit

2008
Januari: Jag är fortfarande i ett tidigt skede i sorgearbetet men söker ändå jobb för fullt. Jag och Rick förlovar oss och jag friar!
Februari: Jag firar min systerson i Småland. Sorgearbetet förtsätter.
Börjar arbeta!
Mars: Dimma!
April: Min födelsedag närmar sig och det gör ont i hjärtat. (Noel blev till året innan just denna dag)
Maj: Dimma!
Juni: Slutar mitt jobb, jag trivdes inte alls. Jag köper en hund, en liten skit att gosa med!
Juli: Har systersonen här hos mig, vi gör utflykter och aktiverar oss nästan en hel vecka. Jag åker ner till Småland, systerdotter fyller ett år. Hjärtat gör ont, Noel får aldrig fira sin ettårsdag...
Augusti: Börjar ett nytt jobb!
September: Här hände det som kanske är början på något nytt.
Oktober: Noels ettårsdag. Vi firar med att släppa upp ballonger till honom och Livia. Vi fikar med goda vänner och familj. En fin dag, lyckad dag trots det jobbiga faktum att han inte är här fysiskt.
November: Mitt i göra-barn-behandlingen gör Rickard slut. Hela livet ställs åter igen på sin kant.
December: Börjar repa mig. Hittar andra saker att lägga energin på. Förbjudna saker som inte är förbjudna längre avslutar året.
SUMMERING: Jag har haft ett händelserikt år, men inte i olika händelser utan mer inombords. Hela 2008 har gått åt till att sörja, återhämta sig och att falla igen. Resor på sin höjd blev till Småland, några stora påhittiga saker har inte inträffat alls. För jag valde att ha det så, sorgen har tagit mycket krafter!
Ett jobbigt år, med några ljusglimtar, en del som har slocknat och andra som fortfarande brinner.
****__________****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...