söndag 22 februari 2009

Texter som skär rakt in i hjärtat

Från min ungdoms tid i småland:

Hon har försökt att leva som alla andra, plugga på veckor,supa på helger och ligga med killar tills hon träffar den rättamen ingenting känns på riktigt

Och jag måste bort från den här…och jag måste bort från den här stan,åh, innan den sväljer mig helOch jag måste bort från den här…och jag måste bort från den här stan,åh, innan den sväljer mig hel

Hon ses som cool och söt och kan prata om alltmed sitt gäng men menar aldrig nått
och i hemlighet har hon svurit att bli den första av dom att dra långt härifrån

För alla gånger mina drömmar suddats ut:

Hur kunde det bli så här fel?
Det skulle ju alltid vara du och jag..
Vi skulle ju visa varandra världen och inget fick nånsin komma mellan oss.
Men nånting kommer alltid i mellan och någon slutar alltid älska först.
Men varför kan det aldrig vara jag?

För sorgen som jag bär som lyser igenom:

Du såg så trött och tunn ut
Som ett spöka bland isflak
Som om du tappat livet
Åh du brukade lysa upp Alla rum du gick igenom
Och du kunde smälta Hjärtan bara genom att le
Du var den sista på jorden
Jag trodde skulle slås ner
Vem la sorgen i dina ögon?
Vem stal ditt ljus?

För allt skit som skett och alla tårar som runnit:

Tiden läker inga sår och det som inte dödar stärker inte heller och så länge man landar på sina fötter klarar man sig inte
och det finns inga kläder som tål det dåliga väder du och jag haft så länge nu
och det känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig som följer mig vart jag än går.

För alla jävla gånger som min älskade systeryster räddat mig från mig själv:

Sofi körde i vansinnesfart genom natten och hon grät och hon skrålade med så gott hon kunde till sånger från förr
och hon hade ringt sin syster och sagt att ”nu har allt brakat ihop igen och jag måste få komma till dig”och i mitten av natten möts dom i blåsten och kramas så som systrar gör och Sofi hon skakar som ett löv och säger ”fan jag snorar ju ner din tröja”


Och mitt eviga tjat om denne Lasse Lindh...
Men vad hans texter berör!
Nu skall jag ta min kärlek till Lasse och lägga mig för att sova.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...