fredag 20 mars 2009

En dag med värme i hjärtat!

Idag bar det av.
Mötet!
MÖTET!
Ja med Pia, min älskade vän.
Hon som gett mig så mycket värme, kärlek, stöd.
Hon vars dotter Noel finns hos, finns med.
Livia, Livia och Noel.
Vi pratade, satt och pratade om våra barn ihop kurade i soffan.
Jag fick se bilder, vackra,smärtsamma bilder.

Vi satt och pratade med tårar i ögonen stundtals.
Jag har en sådan värme i mitt hjärta att jag inte finner ord, därav dessa konstiga, korta,fåordiga meningar.
Jag kan inte förstå hur en människa kan vara så fin.
Och hennes dotter, den vackraste lilla, fina ängel som finns.
Och hennes bror, hennes bröder med dessa blå ögon som bara lyser upp rummen.
Hennes vackra grav som vi besökte med hand plockade stenarna.
Värme.
Smärta.
Kärlek.
Vänskap.

Jag är så oerhört tacksam för att du finns Pia!

2 kommentarer:

  1. Låter om en fin dag vännen. Kram

    SvaraRadera
  2. Tårarna rinner när jag läser detta. Jag blir så rörd.
    Jag hade aldrig klarat mig utan dig vännen. DU har hjälp mig under mina nattsvarta stunder.
    Tack för att du finns..

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...