söndag 8 mars 2009

Funderingar

Ja nu sitter jag här och gör det jag kanske är alra bäst på. Funderar.
Och om jag inte är just bäst på det så är det i allafall funderingar och tankar och analyseringar som jag sysselsätter mig med alra mest.

Att alltid tänka, analysera i minsta detalj är jobbigt ibland. Och även de gånger man känner att man ej behöver, egentligen, analysera utan borde bara då "go with the flow", de gångerna är värst!
Då tänker man ännu mer och lindar in varenda ord, varenda suck och varje andetag som förekom i den situationen som nu behöver granskas från punkt till pricka.
Det kan vara ganska irriterande både för mig och såklart även ibland för omgivningen.
Det som är mest intressant med denna sida av mig är hur folk kring mig hanterar det. Och nu talar jag framför allt om det manliga släktet.
De tycker denna sida ofta är "charmig" och ibland till och med det som gör mig så där underbar.
Dessa manliga fenomen kommer inom en snar framtid att byta åsikter om min analyserande charmighet. De brukar ändra tankar om denna i samma ögonblick som det är DE själva som blir offer för min granskning.
Då är jag inte så jävla underbar längre utan kan istället tyckas vara gnällig eller vilja bråka. Ja då känner jag för mycket.
Då brukar jag påminna om varför just denna man föll för mig.
Allt han älskat/tyckt så mycket om tidigare.
Men då har plötsligt karln gått och fått minnesförlust!
Nåväl, förr i tiden så försökte jag ändra på mig själv. Sluta fundera och tänka. Bara vara.
Men jag har aldrig lyckats speciellt bra.
När mina vänner legat runt med killar så har jag hånglat upp någon annan för att sedan neka till att gå hela vägen.
Mina tankar behöver ro och sex ger inga tankar ro.
Jag har önskat att jag vore en sådan tjej som bara kunde sluta tänka i dessa situationer.
För en tänkande, analyserande A som har brist på ett sexliv är inte alltid så jävla charmig.
Men ändå...
Jag har aldrig lyckats och sedan min son dog så har det fått mig att tänka på hur mycket mera jag ändå är värd.
Jag är värd att få tänka mina tankar, att få känna precis allt det där som jag känner, att få granska varje millimeter för att sedan kunna vara säker. För att sedan våga pröva på och slänga mig in i.
Så jag är den jag är.
Och duger inte detta, så är det kanske så att DU inte duger för mig?!

Grattis mig på kvinnodagen
Hejja hejja mig!

4 kommentarer:

  1. Man väljer inte ut delar att älska från en person, man älskar personen för den han eller hon är. Älskar man inte hela personen så är det inte den personen man vill ha eller behöver.

    Min A är inte min A utan sina tankar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejja hejja!
    Du är ju inte du utan alla dina tankar och funderingar.
    Du é bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. fINA NI ÄR MINA UNDERBARA FINA VACKRA
    VÄNNER!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...