söndag 8 mars 2009

Gårdagen

Gårdagen bestod av Tilda, Tilda och så lite mer Tilda. Åkte till henne medens när jag vaknade, hjälpte henne att tvätta (tittade mest på).
Sedan hjälpte jag till att städa (Poppade Lasse medan hon irrade omkring).
Sen åkte vi och handlade mat, dricka och lite kläder till Tilda.
(Hon blev för övrigt skit snygg).

Jag var nervös för att han skulle komma, han jag inte är vän med längre. Inte för att jag var nervös, nervös utan mer orolig över hur arg jag skulle kunna känna mig. För man vet ju inte förren man är i situationen hur man agerar.
Men han kom inte och jag blev super nöjd över det.
Vet ju att det betyder att han tycker det känns jobbigt... Ja, istället för att jag tycker det då...
Ha
Ha
Ha
Ursäkta! Jag vart tvungen till att skratta lite.

Igår pratade jag med min syster.
Och jag blev så förbannad på min far att jag skulle kunna aaaaahhhhaaaa
Okej, vi vet, jag vet, de flesta vet att pappa är alkolist.
Vare sig han vill erkänna det eller inte (Han kan gärna säga det när han är dygnrak och vill tycka synd om sig).
Jag VET att det är en sjukdom.
Men det ursäktar fan inte allt.
Inte hela tiden och INTE i över 12 år... Då ursäktar det ta mej fan ingenting längre.
Jag var inte skyddad från hans drickande, men jag kan se till att det tar stopp där...
Det är ingen mer som behöver få bli utsatt av han supande.
(För ja, utsatt är precis vad man är...känslan, ångesten när man ser de där rödsprängda ögonen.. Talet som sluddrar, paniken i ens hjärta).
Så att vara barnvakt till mina systerbarn igen det får han ta mej fan inte vara.
Inte så länge jag får ha en åsikt om det hela.
Jävla skit gubbe.
Jävla skit alkolism.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...