fredag 8 maj 2009

11 oktober 2009

11 Oktober 2009 då fyller min son TVÅ år.
TVÅ år har snart gått.
Det är ofattbart.
Jag saknar honom varje dag.

11 Oktober 2009 kommer Green day till sverige och skall spela i globen.
Jag och min bror lovade varandra för typ 6 år sedan att vi skulle gå tillsammans och kolla på dem nästa gång de kommer.
Så är de här då.
På min sons tvåårsdag.
Och jag vill gå.
Men ändå kan jag inte förmå mig att beställa biljetter.
På min sons tvåårsdag...

Denna dag är en speciell dag. Och jag har inte lust att känna något välbehag med livet just denna dag.
Men när jag står där med bror, då kommer det ju infinna sig med all säkerhet en liten lyckoliknande känsla.
För att kolla Green day live är ju en liten dröm jag har.

Men så tänker jag som en vän på facebook skrev, att Noel skulle ju ändå bli mattad med Green day och han kommer finnas med mig där.
Och det är ju sant.
Men jag vet inte.
Känns så fel.
Kunde de ej valt en annan dag?
Finns ju 364 andra...

3 kommentarer:

  1. Förstår att det känns kluvet. Men klart att du ska gå, Noel finns med dig vart än du är.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst kunde dom valt en annan dag, men vänd på det... Det kanske finns en anledning till att dom ska spela på Noels Födelsedag.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Haha tänkte precis skriva det som Veronica redan hunnit skriva. Vad häftigt att Green day kommer på just Noels dag av alla 365 dgr som finns på året. Kanske är det Noel som vill säga ngt till sin mamma???
    Pöss och kram pårej.

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...