onsdag 13 maj 2009

Ett perfekt liv

Jag har en önskan om ett perfekt liv. Eller nej, inte perfekt. Men i allafall ett liv som är nästintill perfekt.
Men så satt jag och undrade vad ett perfekt liv egentligen innebär.
För mig handlar det om en egen lägenhet, gärna med liten trädgård utanför.
Ett sparkonto med diverse tiotusenlappar.
Högre lön.
Ett barn hos mig och kanske, kanske innefattar det även en härlig man.
Så är det en kropp som är tio kilo mindre än nu, att slippa oroa sig för att gå upp i vikt igen.
Och sist men inte minst, ha en stabil fucking ekonomi som inga kriser kan rå på.

Detta perfekta liv för mig som jag beskriver kan verka ytligt men för mig är det inte det.
Den dagen jag sitter med dessa kriterier i mitt liv så har jag kämpat från dag ett för att uppnå dem.
Jag är på god väg och är riktigt nöjd över att vara på väg. Jag önskar dock att tiden fram till nästa sommar då jag förmodligen har uppfyllt de flesta ounkterna kunde gå lite snabbare.
Jag drömmer om nästa sommar och ser mig själv inreda och renovera min nyinköpta lägenhet.
Jag längtar så, för när jag är där...då kan jag ta och fokusera på yttligare ett av mina mål.

Ett perfekt liv.
Jag önskar mig ett så nära perfekt som möjligt.
Och det är SKÖNT att veta att den ENDA som kan få mig dit, är jag själv.

2 kommentarer:

  1. Du kommer snart dit. Det gäller att inte ge upp. Och ta ett steg i taget. Jag finns alltid här när du behöver mig. Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det låter som helt ok mål. Mål måste man ha. Även om det tar tid att nå dem så är man där när man minst anar det. Saknar dig!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...