fredag 15 maj 2009

Fredagsbitter

Har hört ett helt nytt uttryck idag som jag fullkomligt älskade och lär använda mig av.
Fredagsbitter.
Satte liksom ord på den känslan jag kan känna de fredagar då det inte "händer" något.
Så vad är fredagsbitter enligt mig då?
Jo, att vara helt jävla slut efter ännu en arbetsvecka. Och ha noll energi.
Att sitta framför datorn och bara klicka och uppdatera men trots att man gör det för hundrande gången så har det inte hänt något nytt.
Man stirrar bara rakt fram och får ont i ögonen av skärmen.
Man håller sig vaken, fastän man skulle kunna somna redan vid klockar arton.
I sin trötthet drömmer man sig bort mot det där perfekta livet.
Och när man är fredagsbitter så inser man hur trist och förjävligt ens eget gråa liv är.
Man ser inte möjligheten men man tänker på det man skulle vilja ha och det man skulle vilja ha möjligheten att göra.
När man är fredagsbitter så är möjligheterna få, för det finns alltid något som sätter käppar i ens hjul.

När jag är fredagsbitter så känner jag mig ensam.

1 kommentar:

  1. Har ju bjudit hem dig till mig så du skulle slippa vara fredagsbitter... Men det DÖG ju inte ;-)

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...