söndag 31 maj 2009

Morsdag


DU borde har varit här min älskade son och DU borde ha varit med din pappa och köpt små fyndiga gåvor.
Du borde ha krypit upp tillsammans med din far till mig på morgonen och sagt
"Grattis på morsdag".
Dig skulle jag ha kramat om och snosat in mig i din nacke.
Pussat dina vackra händer och varit så glad över att få vara din mor.
Min vackra pojke.
Vi skulle ha haft morsdag fika, du skulle ha fått en godbit och jag hade druckit kaffe och stryckit dig över kinden.
Pappa och du skulle vara extra snälla mot mig idag och passa upp på mig och ge mig enormt mycket närhet och värme.
För idag är det min dag.


Men så ser inte verkligheten ut för mig och min morsdag
Grattis till mig på Morsdag.
Det är min dag idag.
Grattis till att vara en mamma utan sitt älskade barn på sin barm.
Grattis till att sakna så att hjärtat går sönder, gång på gång på gång.
Grattis!
Det är min dag idag, fylld av en laddad ångest och en känsla av total tomhet.
Morsdag.

Jag vaknade av att Rickard gick och satte sig på min sängkant.
Han räckte över en liten gåva (Se ovan) och sa:
"från Noel".
Ska vi lägga den hos Noel? sa jag
Nej den är FRÅN Noel.
Då kom jag på det. Idag är det morsdag.
Åh jag blev så berörd att det kom ett gäng tårar längs min kind.
Och pingvinen fick följa med mig ut och sola idag.

Fasiken Noel vad fin din pappa är.
Tack för att du in din tanke gick med honom och inhandlade min nya stekpanna och min nya favorit "maskot".
Tack för att du strör lite stjärnströssel då och då runt honom.
Vi älskar dig.

Idag är det morsdag och jag är din mamma.
Men för mig är det alltid morsdag.
För i mitt hjärta är jag så mycket mamma jag bara kan och rårpå.
DIN mamma.
Och du är min saknade och efterlängtade son.

Jag älskar dig.

3 kommentarer:

  1. Å så fint du skriver! En stor varm kram till dig! Det är vi värda på morsdag.. tror faktiskt att våra änglar också har lite kalas idag... Kram <3

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har och vilket fint inlägg..

    Massor med kramar till dig på morsdag.. Fråm Holly och ängeln Robin

    SvaraRadera
  3. Grattis på din dag, du underbara mamma!
    Å vad fint av Noels pappa.
    Stor varm kram till dig.

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...