onsdag 6 maj 2009

Sjukdag 3

Detta är tredje dagen jag är hemma frånj jobbet.
Jag har bestämt att vara hemma hela veckan.
Jag mår inte hundra och jag vill ej riskera att gå tillbaka för tidigt och sedan vara sjuk på Lördag när min systers 30 års fest är.
Jag hatar att bara ligga hemma. Första dagen är alltid rätt skönt (Om man man inte mår riktigt jävla dåligt)
Men sedan så kryper det nästan i mig.
Om det är för att man bara ligger ner utan att göra vettiga saker eller om det är kontrollbehovet "Vad sker på jobbet" som spökar. Det vet jag inte.
Men imorgon kanske jag mår ännu bättre (hoppas) för då tänker jag passa på och försöka röja lite här hemma.
Kan behövas. Ser ut som skrot.
Men bara om jag orkar.
Idag skall jag iallafall se till att laga RIKTIG mat.
Det har blivit soppor, naturdiet och makaroner när jag legat här hemma. Har inte orkat mer än så.
Idag har jag bestämt mig för att det skall bli fisk med romsås och faktiskt potatis.
Rick är ju hemma idag så jag behöver ej äta själv. (Hade aldrig ställt mig och lagat den typen av mat till mig själv bara)

Idag är det Onsdag också.
Jippie för det betyder att det är Greys.
Hur kan man vara glad över ett tv program, det är frågan.
Men det är jag, behöver få gråta lite, kan tänka mig att det är sorgligt idag.

Jag undrar i min vildaste fantasi hur svårt det kan vara att lyfta upp en telefon och slå en signal. Vissa personer verkar ha det jobbigt med just det. Synd. Man kan förlora ganska stort på det. I detta fallet förlorar man mig och det är någon som ICKE är värt att förlora...

Jag hoppas ni alla märker att jag försöker vara positiv och intala mig själv att jag är superbra. (För det tycker jag ju annars inte)
Jag jobbar stenhårt på att få upp min självkänsla och må bra i mig själv.
Att skriva och säga att man är värd bättre och att man är skit bra gör det faktiskt lite lättare=)

Hej och hå

1 kommentar:

Skicka en tanke eller två...