lördag 20 juni 2009

En relativt nyktert midsommar

Igår var det midsommarafton. En relativt nykter sådan. Jag var på en tillställning med två av mina bästa vänner. Bara det gör ju att det var en bra kväll.
Men oj så städat det var. Det är ruskigt ovanligt när det gäller mina midsommar. Idag när jag mår prima dagen efter så känns ju det helt okej ändå.

Solen skiner ute. På balkongen var det varmt och skönt. Skulle vilja ut och fika, ta en latte och bara vara. Men alla verkar för upptagna för mig,ja, eller för bakfulla. Så jag antar att det istället blir till att börja städa. Det behövs. Men åh, vad jag hatar att städa.
Jag har kommit på en smart ide, ja, om jag slutar stöka ner så förbannat så slipper jag städa så mycket varje gång. Smarta jag!
Men så är det alltid, jag tänker jag skall hålla ordning, men ordning är inte min bästa sida.
Jag önskar att det vore det, allting skulle bli så mycket lättare då. Ja eller mycket skulle bli det i allafall.

Facebook korten är uppladdade, en latte är gjord. Det finns inga ursäkter, har inget mer "viktigt" att göra... så det blir väl till att börja röja då.
OM jag visste att jag hade fått lägenheten hade jag kunnat röja för en flytt. Men det känns ju onödigt utan ett slutgiltigt besked.

NU ska jag ändå surfa runt lite innan jag sätter igång.

Tjo

1 kommentar:

  1. Jag ÄLSKAR ordning och reda! Har aldrig riktigt förstått mig på hur folk bara kan släppa det de har i händerna på olika ställen i sitt hem... Är jag färdig med nåt, ställer jag tillbaka det på din rätta plats... *psyksjuk*
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...