måndag 20 juli 2009

2 års kalas!

Idag har det varit 2 års kalas. Min systerdotters!
För ett år sedan mådde jag asdåligt, jag fick ångest av hela grejen med barnkalas när jag själv 4 månader senare skulle fira min pojke, utan "jag må han leva" och tårta. Minns hur gråten satt i halsen hela dagen för ett år sedan...

Idag däremot så har inte känslan varit lika intensiv eller påtaglig. Antar jag får lita på D när han säger att tiden gör det lättare även om man aldrig kommer glömma. Och jag vet ju att det är sant men det är skönt att få det lite sådär svart på vitt, att det som sagt känns lättare en sådan här dag!

Men inte sagt att det inte kryper i kroppen på mig med tanke på att om 4 månader är det ett till 2årskalas. Men inte ett sådant som lilla Alvis haft idag!
I oktober bor inte ens jag och Noels pappa ihop, det känns tufft. Första året vi skall styra upp något utan att vara ett par.
Kommer bli sorgligt på många sätt och vis men det måste ju funka.
Det måste ju!

Dessutom...
Jag längtar så fruktansvärt mycket till i Augusti, till en speciell händelse som kommer kunna vara avgjörande för att allt komplicerat blir okomplicerat.
Borde ju bli så!
Vill att det skall bli så.
Jag hoppas med reservation för att det kan gå åt helt andra hållet!

/A

1 kommentar:

  1. Du förtjänar all lycka vännen, även om tiden inte läker alla så så håller jag med om att det blir lättare med tiden, men man glömmer aldrig.

    Saknar dig som fan ska du veta. Och om jag får så kommer jag gärna på två års kalaset i oktober. Jag tar mig tid oavsett, det vet du.

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...