torsdag 23 juli 2009

Torsdag!

Idag är det Torsdag och jag har/är barnvakt åt mina fina systerbarn!
Det har gått jättebra. De är så duktiga.

På lördag skall vi dra hem till stockholm, jag och Albin. Då ska vi bo hos Josefin till på Torsdag. Så "slipper" vi vara hemma hos någon som inte vill ha mig där...(Känns ju rätt trist att behöva känna så). Till saken hör den, om man skall se det bra i det dåliga, är att det finns en speciell person som bor i huset bredvid så då kan vi ses innan Lördagen därefter ju! Då kan jag smita över för en kram eller två och jag längtar så. Nu känns det ju inte så långt och länge längre!!!

I mellanåt så känns det som om det är lungt och att det löser sig (Som D brukar säga) Andra dagar känns jobbigt och jag känner mig bara som en naiv och blåögd brud även om jag VET att jag är smart nog för att dra mig ur om det ej sker något om ett tag. Det mest frustrerande är att när jag har en "dålig" dag så är han FORTFARANDE så jävla försiktig med vad han säger att jag får NOLL feedback på mina känslor. Visst han tycker det är jobbigt att jag tycker det är jobbigt och jag vet att han har det jobbigt osv.
Men bara det att han ALLTID säger att det är "lungt och det löser sig, tänk inte så mycket" börjar bli rätt...hehe irriterande. För det första skulle INGEN som känner mig be mig att INTE tänka. Tänka är ju mitt andra namn!
Och för det andra så är det lätt för han att säga att det löser sig...bara han vet ju vad han tänker på och vad han känner.
Jag vet INTE (jo liiite vet jag ju) för som han säger, det tar vi när vi ses... (och nej det får ju mig inte att tänka mindre... haha.
Jag blir rätt skrattig när jag tänker på honom.
Han är rätt skön med sina standard kommentarer och sitt frustrerande skratt!
Usch vad jag ställer till det för honom! =)
Men jag har lärt mig en sak medan det är som det är. jag skall INTE ringa honom när Jag har en sk jobbig tänkardag...då blir det INTE bättre...höhö

NU skall jag varva ner framför en barnfilm med ungarna!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...