onsdag 15 juli 2009

Vimserby med mina funderingar

Jag är hos syster i Vimmerby. Här är det avslappning som gäller. När semestern är slut har jag mycket att stå i.
Det känns både positivt och jobbigt. Spännande och skrämmande.
Flytt blandat med nya relationer till nya människor.
Mycket som försegår i min lilla vackra hjärna.
Många slag som slår i mitt ömtåliga fina hjärta.
Frågor som förhoppningsvis får svar om någon vecka eller fler.
Jag hoppas såklart på snart men tiden får utvisa vart jag hamnar i mina funderingar.

Jag tänker ju rätt mycket, det vet alla som känner mig.
Just nu är mina tankar på flytten. Den kommer medföra både jobbiga och bra känslor.
Jag vet dock att den är nödvändig och i slutändan kommer det bara bli bättre.

Tankarna går också till de nya relationerna jag skapat i mitt nya liv.
Nya vänner, nya känslor och nya åtagande i livet. Relationer är oavsett hur de fortgår, åtagande.
Men de personer som entrat mitt liv ger mig så mycket energi och jag är tacksam för det jag känner även om vissa nya relationer skulle kunna vara mindre komplicerade än vad de är.
Men jag låter som sagt tiden visa vart vi hamnar där. I nuläget står vi på en plats där vi båda försöker lista ut vart vi vill ta det.
Jag har avgett ett löfte om att vänta ett tag, ge den en chans, relationen.

Nu skall jag läsa sms och filosofera.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...