onsdag 7 oktober 2009

Underliga saker som sker

Det är mycket som sker i mitt liv och i min kropp just nu.
På Noels tvåårsdag som närmar sig (den är på söndag)kommer jag alltså att bära ett syskon i min mage.
Ett "halv"syskon.
Tänk vad livet kan ändra sig enormt fort.
Efter ett år av kämpande, dels mot sorgen och dels för att få uppleva glädjen att få ett barn tillsammans igen så sprack det. Mellan mig och Noels pappa.
Det vi gick igenom var enormt tufft och slitsamt.
Som jag gråtit över en förlorad dröm. Den dröm jag och Rick delade.

Så tog jag mig förbi det värsta. Började leva igen. Bestämde mig för att börja lita på min egen förmåga. Älska mig själv och förlja mitt hjärta. Och det gjorde jag.
Vips!
Så träffade jag en underbar man som visade mig vägen till ett annat liv. Ett liv där JAG är viktig för fler personer än mig själv.
Så hände något otroligt. Inom mig började någonting gro. Först var det "bara" kärlek sedan var det ett enormt bevis på den kärlek som vi båda känner.
Allting gick fort.
Väldigt fort och ibland så vill jag bara stanna till och få fundera.
Men det finns egentligen ej så mycket att fundera på. Jag skall bli tvåbarnsmamma!
Livets vändningar kommer så fort, likt ett ögonblick.

På ett ögonblick försvann min älskade son.
På ett kort ögonblick förlorade jag min sons pappa.
På ett ögonblick träffades jag ännu en gång av kärleken.
Och på ett väldigt kort ögonblick så skulle jag helt plötsligt bli tvåbarnsmor.

Ögonblick kan både vara underbara och rent ut sagt förjävliga!
Bara bara detta nu går bra!!!!!!

Och så måste jag tillläga att jag varken röker eller snusar längre (såklart) men DESSUTOM så dricker jag inget dåligt kaffe längre ELLER biter på naglarna.
Men så har jag gått upp tio kilo också...
Men ändå!

2 kommentarer:

  1. Ja livet kan göra såna tvära vändningar. Jag är så glad att du nu får uppleva så mycket glädje, det behövs så att man orkar bära sorgen som alltid kommer att finnas. Det måste gå bra nu...
    Vad duktig du är som lagt av med cigaretter, snus och kaffe. Heja, heja.

    Kram på dig du fina mamma och hälsa den blivande pappan att han står högt i kurs som får dig må så bra ;)

    SvaraRadera
  2. Underbart! Ibland får man jäklar i det hålla sig fast i livets berg- och dalbana!
    Bra att du slutat med cigg och snus... och de där kilona får man ta hand om sen. Fråga mig... haha! Jag hann inte gå ner dem med vår flicka innan jag blev graid igen så oj vad jag har att ta tag i sen fram i vår!!

    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...