onsdag 25 november 2009

Hur får man dagarna att gå?

I maj hoppas jag på att vara hemma med en liten tjej eller kille. Vårt barn. Då är jag helt säker på att dagarna kommer flyga fram och tiden tillsammans med lillen kommer kännas alltför kort.
Men nu när jag är sjukskriven och skall vara det i 2-3 veckor. (Bara!) så går jag som på nålar. Det är så fruktansvärt tråkig.
Nu är jag ju ej sjuk heller.
Utan jag har ont i ryggen.
Allt jag gör tar tusen sekunder extra. Som att plocka undan från vardagsrumsbordet. Eller lägga i en tvätt.
Men något måste jag ju göra...
Inte heller finns det folk som är lediga som man kan träffa och ta en kaffe.
Så vad ska man göra som sjukskriven när man klättrar på väggar?
Jag har ingen som helst aning. Jag är inte en person som gärna är sjukskriven.
När jag var hemma några månader då vi förlorat Noel då var det ju såklart en helt annan sak. Då var ju jag i chock och i sorg. dagarna gick utan att man tog notis om det.
Nu går dagarna märkbart väldigt sakta. Och jag har varit hemma TRE dagar.
Bara tre dagar som känns som flera veckor...

Imorgon skall jag ringa ang sjukgymnastik eller akupuntur. Jag har skjutit upp det till morgondagen.

1 kommentar:

Skicka en tanke eller två...