torsdag 12 november 2009

Torsdag morgon

Idag är det Torsdag men det känns löjligt att påpeka det för jag antar att alla vet om vad det är för veckodag!
Men ändå. Torsdag.
Det betyder ju att sannolikheten för att jag får uppleva en fredag imorgon är mycket stor.
Fredag!
Jag är så förbannat trött i kroppen att på måndag morgon längtar jag redan efter helgens för få timmar.
Jag känner mig tung och har ont i magen. Växtvärk. Inget jag klagar över för det är ju totalt underbart med växtvärk pga att bebisen breder ut sig där inne.
Men ändå, trött i kroppen är mindre roligt. Jag känner mig inte alls lika rörlig som förut och det blir lite svårt att jobba i samma takt och med samma energi som tidigare. Jag undrar vart detta skall sluta.
Jag är i slutet av vecka 15 nu om tre dagar går jag in i vecka 16. Det betyder ju att det inte ens är halvtid ännu. Så jag undrar igen, hur skall detta sluta?
Så länge det slutar med en frisk och levande liten medlem ur vår familj så kan jag vara hur trött och tung som helst!

För en vecka sedan snart var det farsdag. Innan jag drog till småland var jag i minneslunden en sväng och tände ett ljus för min saknade pojke.
Sedan svängde vi förbi min saknade pojkes fina pappa. Jag gav honom en liten farsdag present sedan pratade vi en stund.
Jag berättade om de nya sakerna som jag fått reda på ang Noels död. Han ruskade på huvudet som jag gjorde och tyckte som jag att det är för jävligt att vi ej fått reda på ALLT förrens nu.
Minns ni min stora skräck när jag och Rick bröt? Jag var så rädd att missta honom för att jag skulle då missta att ha just honom, Noels pappa att prata med. Men det känns så himla rätt och lätt att prata med honom nu. Jag hoppas det förblir så för oavsett vart livet tagit och tar oss är han för alltid min först födda sons pappa och jag lär alltid älska honom.

NU skall jag strax börja jobba.
Tjing

1 kommentar:

  1. Klart jag läste rätt, men man ser ju inte bara en blodpöl på golvet, då är man ju krejzi.. Det måste ju ha varit något annat tänkte jag.. ..typ en röd handduk, eller en vattenpöl där den röda skåpsdörren reflekterades eller whatever..
    Ta hand om dig!:)

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...