tisdag 3 november 2009

v14

Jag är i vecka 14 (plus en vecka, kanske...).
Att vara gravid som änglamamma är mycket överväldigat.
På många plan.
Det är mycket känslor som finns i själ och hjärta. Jag saknar tillexempel Noel ännu mer än jag någonsin gjort. (Och jag som inte trodde man kunde sakna någon mer än jag redan gjorde). Men allt, hela graviditeten påminner ju om min förstfödda. Jag jämför ju graviditeterna såklart. Detta gör att jag tänker tillbaka mer än jag gjort på länge.

Men jag känner inte bara sorg. Jag känner även glädje och jag längtar så tills bebis kommer ut livs levande och skrikande. Det måste bara bli så!
Jag vet att det kommer kännas som en evighet dit. Mycket som händer med mig, i min nya relation och med känslorna.

Hur min gravdiitetsplan ser ut JUST nu?
Första veckan i December blir det rul. Då får vi det slutgiltiga beräknande datumet och förmodligen så vet vi om det är en pojke ller flicka då som sprattlar därinne.
v24, i mitten av Januari. Ja det är väl egentlgen det mest jobbiga datumet i denna plan... det är då vi får "domen". Då görs ett flödesultraljud och ser blodets flöde bra ut då, så kommer det vara det resten av graviditeten, men om inte... (vill inte ens tänka).
Sedan kör vi ultraljud var fjärde vecka för att kolla tillväxten. Och i mellan dessa ultraljud så är det besök hos barnmorskan.
Mycket besök blir det men det får mig lugn.
Detta skall nog gå bra...

Men ibland, ibland känner jag mig rätt ensam i mina känslor...

(MEN tänk att det börjat bubbla i magen... känner något alldeles busigt där inne...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...