måndag 7 december 2009

Om änglar och tro

Jag tror definitivt på änglar och att de tar hand om oss. Det är DÄRFÖR mitt liv gjort en sådan vändning sedan Noel tog ifrån mig. För jag har en alldelles alldeles egen liten pojke som breder ut sina vingar runt sin mamma!

Jag har alltid trott på änglar, mer eller mindre. Inte just att änglar är vita vingar och allt det där utan de änglar vi köper ute i affären och de bilder på änglar som finns är bara en symbolik.
En symbolik över det som finns runt omkring oss.
Jag vägrar tro att de som man älskar bara försvinner när de dör. Jag tror de stannar kvar och ser till att just vi som är kvar har det bra.

Det är sjukt att säga men sedan Noel dog så har mitt liv blivit bättre på många plan. Det beror visserligen väldigt, väldigt mycket på mig och att jag arbetat så mycket med det som är inom mig.
Men vissa saker känns som om det har gått för "lätt" för att vara mitt liv. Jag har ju liksom aldrig haft det lätt.
Och hur skulle jag INTE kunna tro att Noel har ett finger med i spelet? Jag tror han strör stjärnströssel över mig och gör min väg lite enklare och för det är jag enormt tacksam för.

Och det är DETTA jag behöver tänka på de dagar då jag är så orolig för dt liv jag bär inom mig.
Skulle Noel låta något hända om han kunde göra något åt det?
Nej, precis.

Så jag fortsätter att tro!

1 kommentar:

  1. längtar jag med tills du får en liten..om jag har tur kanske jag också har en liten i samma ålder

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...