tisdag 29 december 2009

Tankar, funderingar och känslor

Så var julen över för denna gång.
Ni som känner mig vet att julen är ångest och tårar för mig. Därför blev jag föga förvånad när jag såg lite framemot julen och när jag på julafton inte alls mådde så där uber dåligt som jag alltid gjort tidigare.

Visst kom det tårar, åh vad jag grät i Daniels famn. Saknade Noel så det gjorde ont imitt bröst. Tänkte på hur det skulle ha varit om han fanns med oss. Hur skulle hans ögon tindra när han såg all snö, alla paket, julgranen etc.
Åh jag grät.
Men jag vet att Noel är med oss och han vakar över sin familj, mig, sin pappa och den lilla som gror i mig plus alla andra som han tycker om.
Han älskar oss, Noel och vi älskar honom. För alltid.

Som en tidig julklapp så fick Daniel känna bebis sparka någon dag innan julafton. Vilken känsla, mest för honom men även för mig.
Och sen dess har bebis sparkat hårt och mycket.
Klockan 01:00 nästan varje kväll är han vaken den lilla busen.
Häromnatten sparkade han så hårt att jag fick ont. Men det gör ont på ett mycket, mycket angenämt vis.

Mycket händer i mitt liv förutom bebis. Nytt boende. Ikväll skall vi skriva på papper på en nyköpt lägenhet med uteplats och 3 rum och kök.
Underbart.
Mina gravidhormoner dock, de gör mig en aning stressad så igår föll det sig så att jag blev extra knäpp.
Det är EXTREMT jobbigt att bli ledsen/arg och på det känna allt DUBBELT. Det blir så jobbigt för den som jag blir ledsen på...

Idag skall jag fixa lite i lägenheten, börja packa och så. Skönt. Sedan skall jag till vetrinären med hunden. Han skall få sina klor klippta där. Sista gången jag klippte honom klippte jag honom för mycket vilket resulterat i att han är LIVRÄDD för kloklipparen.
Och jag orkar ju inte bråka såklart! Min lilla bebis, The dog.! =)

Imorgon är det en dags jobb, sedan nyår med goda vänner och därefter ledig till onsdagen därpå igen.
Wonderbar!

Snart är det dags för mig att vara hemma i ett år tillsammans med en liten. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...