onsdag 13 oktober 2010

Dagen

Idag började jag dagen i Rickardsviksparken tillsammans med Jessica och fia samt deras fina ungar. Och så min fina unge såklart!
Kaspian fick leka lite och sen tränade jag lite i träningsgården. Allt börjar gå lite bättre nu, äntligen.
Det har varit jävligt tufft ett tag och är fortfarande, ända sen för över ett år sedan som han blev attackerad brutalt av en annan hund. Det är skällande och rädsla vid varje hundmöten. Fram tills han får hälsa, då blir han bara lekfull.
Det har ju sedan den första gången varit tre andra gånger som han blivit påhoppad. Sist i Måndag då fick han ett rejält huggbett i halsen som vi nu håller på att behandla...
Stackars lilla skit alltså.

Det tråkiga är att även om det är DERAS hunds första gång etc etc så är det inte dem som till slut får gå i omplacerings tankar för att man inte kan gå ut med barnvagn och hund samtidigt.
Kaspian välte ju vagnen för några veckor sedan pga sitt beteende vid hundmöten. Detta fick i min tur mig att inte ta fighten och gå ut med honom, av rädsla. Men nu... börjar det vända jag har fått ny kraft. Jag VET att detta är sista chansen annars måste han få flytta och det vill jag verkligen inte!!!

Så hårdträning gäller. Belöning, belöning, belöning!!! Köttbullar. MUMS! =)
På lördag skall vi köpa ett antiskall halsband också. Och smygbörja med det under helg och veckan. Sedan på Torsdag ska vi privatträna för att lära oss hur man belönar på rätt sätt och introducera antiskall halsbandet ute. Vi får se hur det går men jag hyser höga förhoppningar!

Nu tv och snart är det greys=)

1 kommentar:

  1. Jag kan inte gå ut med hund och barn samtidigt jag, vagn och barn och jag välter om man har otur att möta fel hundar :(
    Det är inte lätt att få ihop det med hennes promenader och så, men det Aldrig att jag omplacerar Molly, det skulle hjärtat aldrig att klara.
    Lycka till, ni kommer att få det att fungera. Vore inte Molly så stor och fruktansvärt stark hade jag nog tränat det jag med.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...