torsdag 21 oktober 2010

"Man måste dö några gånger innan man kan leva"

...Ja som Håkan sjunger.
Det kanske är så.
Men jag tycker inte man skall behöva dö så hårt och länge och tufft om man nu måste dö för att kunna leva...
Det finns mycket jag skulle kunna klara mig utan. Många incidenter där jag dött en smula eller nästan helt.
Noels bortgång, ja självklart!

Men så även det där med mitt psykoex.
Nu är vi kallade till rättegång i göteborg i November. Suck. Över tre år sedan det hände och NU NU tror de att han skall dyka upp? Jag skall alltså ta mig till götet för att sitta där och så dyker han inte upp? Som de andra två gångerna? Känns ju lockande!
Inte!!!
Och så ska man minnas allt... fastän det är så länge sedan. Det är för jävligt.
Fick veta att han har tre rättegångar emot sig på två dagar.
Alla tre är misshandel. En var grooov. Alla tre emot tjejer. Fega jävel.
Jag tänker onda tankar om att han skall dö...så jag slipper möta honom. Den ena tjejen är visst livrädd för honom. Stackarn... Jag har slutat vara rädd för honom. Han kan inte nå mig längre. För mig är han bara luft.
Men är det inte för jävligt så säg hur vårt rättväsende är? På tre år har han lyckats förstöra 3 tjejers liv... På ett eller annat sätt.
Mitt förstörde han ekonomiskt (vilket jag plockat upp nu visserligen) och psykiskt. Det tog ett bra tag innan jag repade mig.
Stackars tjejer...
Alltså de andra.
Mig med förstås men som sagt jag är inte rädd för honom.
Jag vill bara få det gjort.
Jag vill dö en sista gång, lite granna för att sedan fortsätta leva utan detta hängande över mig. Så snälla IDIOT.
Kom på rättegången.'
Tack!

1 kommentar:

  1. Ja, det är också för jävligt att en del ska behöva stå ut med så mycket i livet.

    Rättsväsendet har jag inget förtroende för alls.
    Jag tänker också onda tankar, men de har blivit mer sällan och färre.
    Jag hoppas att han verkligen får sitt straff och att du äntligen kan få lägga det bakom dig och verkligen få leva livet som du har och som väntar framför dig också.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...