torsdag 18 november 2010

pissdag

Fan vilken piss dag jag haft. Suck. Adrian är sådan mammagris och även om jag gör vad som helst för honom. Och allt sånt. Så fan vad skönt det hade varit med lite egentid idag.. Gäsp. Och så detta med att han vaknar efter nattning och ej somnar om. Jag blir GAAALEN. Nu somnade han igen vid halv tolv. Suck. Inte en enda minut vuxentid... På hela veckan!!!


Man känner sig så dum som klagar. Som är ledsen. Frustrerad. Sur. Irriterad.
Jag. Borde. Vara. Glad. Tacksam. Hela tiden. Jämt.
Och det är jag. Jag är oerhört tacksa

m. Men jag klagar ändå.
Men ibland får jag enormt dåligt samvete. . Men jag älskar ju ej mina barn mindre för det är!!!!

2 kommentarer:

  1. Det är tufft med obefintlig vuxentid och ännu värre är det om man dessutom knappt får sömn (som i mitt fall)
    Alla människor har svackor och alla behöver få egentid.
    Släng bort det där dåliga samvetet över att du klagar och tycker att det är tufft det blir bara ännu jobbigare att gå och känna det också.
    Alla människor har det tufft ibland och man måste få pysa ur sig och så what om det är att klaga, så klaga då, så känns det bättre sen.
    Ingen tror att di älskar dina barn mindre för det.
    Kram pårej snart blir det bättre ska du se.

    SvaraRadera
  2. det är så kort tid i livet..brukar jag tänka . Min halvåring brukar vakna vid tolv snåret o somnar inte om..kan va vaken timtals med honom på natten. Så för övriga famimljens skull..så har vi sovit nere i vår stora soffa... Tycker man ska tänka så om allt som e jobbigt med dom. ..det är bara en kort tid..jämfört med hur länge man lever. Båda mina barn har vart kolikbarn.. men jag har oxå vetat att det brukar försvinna efter tre mån..o det kan jag säga att det har nästan vart på dagen ..sen plopp har det vart borta. Kan heller inte förstå mammor som väljer innan att inte amma tex. bara för att dom ska kunna "ta sig ett glas". det kan man göra resten av livet sen. Det är skillnad om det finns riktiga anledningar till att INTE amma..tex dåligt med mjölk. Njut av bebistiden..o alla känner sig otillräckliga.

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...