tisdag 15 januari 2013

Tacksamhet

Jag känner en enorm tacksamhet över att få gå upp på morgonen!
Och det trots frukostar som innebär sanering av både ungar och kök!
Att få en slev youghurt slängd på mina just nytvättade jeans och att få trampa på en leverpastejsmörgås i mina nyss nytvättade strumpor...
Det finns liksom ingen annanstans i världen jag hellre är! Än här, nedkletad med youghurt och halkandes i pastej!

Jag känner mig lycklig och jag vet att det inte är någon direkt självklarhet! Jag om någon vet verkligen det!
Därför fylls jag av en känsla av en enorm tacksamhet varje dag!
Jag är så tacksam för den jag är och den jag blivit!
Jag älskar att vara den jag är; mamma till jorden och himlens finaste barn, sambo till universiums vackraste man!
Jag har en plats som jag kallar för hem och där jag vill komma tillbaka till och faktiskt ibland vill jag inte ens lämna det!

Jag känner mig trygg och jag undrar om jag ens kan minnas att jag haft den känslan inom mig någonsin förr!

Andra drömmer drömmar om att resa, om att uppleva saker och äventyr men jag, jag önskar mig inget annat än att få vara med på denna resa som vi är i nu och här och nu uppleva alla äventyr en trygg, harmonisk plats som ett hem kan ge!
Ett hem, en familj och jag!

Lycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...