måndag 4 februari 2013

Lillsnuffsan!

Ups and downs!
Det kan man sammanfatta denna föräldrarledighet med!
Sen du kom min lilla tjej har det varit upp och det har varit ner!
Du kom, ont i magen! Inte nöjd!
Och en mamma som mådde dåligt!
Det blev inte bättre! Kräks, flera meter kräk och så det eviga gnyandet pga din lilla mage som gjorde så ont!
Och inte blev det bättre när mamma grät och mådde dåligt! Som hade tankar på att packa väskan och dra!
En mamma som flera ggr per dag bröt ihop!
Förlossningdepp! Ja... Jag antar det var precis vad det var!

Älskade lilla vän! Du var inte svår att älska, direkt. Men du var svår att tycka om! Inte för att du var du utan pga hur mamma mådde och hur du själv mådde!
Kom på mig själv att sörja att vi aldrig låg nära eller att du inte ville mysa alls!
Det blev tufft, så tufft!

Men tiden gick min lilla dotter!
Och idag mår jag bra!
Du mår bra!
Vi fick ingen bra start!
Men åh, så bra det är nu!
Jag älskar dig! Jag tycker om dig och aldrig, aldrig vill jag packa en väska för att dra igen!
Min älskade fina dotter!
Så oväntad, så oplanerad och så himla ogenomtänkt det var när du kom!
Men ack så lyckligt lottad jag är för att du ändå kom!
Du är mitt allt!
Mitt liv och den vackraste jag vet!

Jag älskar dig!
Mer än några ord kan beskriva!
TACK för att du finns!

Psst... Imorgon ska lillsnuffsan skolas in på förskola...









3 kommentarer:

  1. Hej !
    Tack för dina ord. Jag förstår inte varför jag tvingar min kropp till att vara så stark. När min dotter dog så kunnde jag inte bryta ihop,hade ju min stora pojke och ta hand om.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt med fl.depression. skönt att du fått njuta av sista tiden <3
    Hur gick inskolningen?

    Noa mår ganska ok han ska iaf till fsk i morrn.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh <3 jag kände ofta likadant. Det är tufft att lämna sina små.
    Trist att hon är sjuk, hoppas hon kryar på sig fort.
    Många kramar

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...