onsdag 6 mars 2013

Älskade barn

Du kan göra mig tokig!
Galen och ibland fullständigt vannsinig!
Du kräver ibland mer än jag förmår att ge.
Ditt gnäll skär vissa dagar i mina öron och när du slänger dig på marken och skriker vill jag bara lungt lunka ut ur rummet!
Inte många minutrar till eftertanke och mys när du är i närheten MEN

Plötsligt händer det!
Idag innan du skulle sova grät du så förtvivlat att jag bar upp dig igen!
Jag stängde på dina godnattvisor på cdspelaren och satte mig med dig i fotöljen i ditt rum!
Du lutade ditt huvud emot mitt bröst och jag strök försiktigt dig över huvudet!
Och där satt vi, tysta, tysta tätt intill varandra!
20 minuter flöt förbi sedan la jag dig till sängs igen, kysste din panna godnatt och sa "jag älskar dig"!

Å jag lovar, det kröp fram tårar i ögonvrån! Första "riktiga" mystillfället!
Du och jag!
Min fina, fina dotter!
Som jag älskar allt du är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...