torsdag 7 mars 2013

Du hade rätt

Du släppte allt flera gånger för att hämta upp mig!
Du sa att jag förtjänade mer.
Du försökte påtvinga mig självförtroende och självkänsla!
Du har många gånger plockat upp mina spillror!
Du har liksom alltid funnits där!

När jag tagit en tablett för mycket!
När jag sönderslagen fotades hos läkaren.
När jag tappade allt.
När jag slogs!
När jag kallade dig fula namn!
När jag grät!
När jag var rädd!
När jag var ensam!
När Noel försvann!
När jag ville dö!
När alla vände mig ryggen!
DÅ var du där!

Så många gånger som du försökte intala mig att "det kommer bli bättre",
Och jag trodde du ljög!
Men som alltid så sa du precis som det var!
För det ÄR bättre och jag tackar dig för livet!
Du delar en plats i hjärtat tillsammans med vår älskade farmor!
Den plats som bara finns för er, som räddade någon som höll på att kvävas av sin egna ångest!

Tack!
Min storasyster, jag älskar dig
Och DU, du duger!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar dig oxå! / L

    SvaraRadera
  2. Vilken kärleksförklaring. <3

    SvaraRadera
  3. <3 oh underbara du. vilken tur att du har din storasyster <3 <3
    Och visst har hon rätt, det BLIR bättre.
    KRAMAR i massor.

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...