onsdag 24 april 2013

Perspektiv på livet

Perspektiv Pratade med en kär vän i telefon! Båda lika trötta,arbetande småbarnsmorsor! Vi kom in på detta med perspektiv! Folk gnäller (även jag ibland) om vardagspusslet och hur jobbigt det är att få ihop ditten och datten och vi var båda överens att vi hellre lägger detta pussel än att inte ha något pussel att lägga! Jag är så glad och tacksam för att jag får springa till pendeln för att snabbt komma till Zebran för att hämta mina barn en regnig tisdag! Eller att jag försöker få ihop detta med träningen och att jag är tröttare än tröttast en onsdag kl 21:00! För mina pusselbitar lägger jag ju tack vare mina fantastiska barn! Utan dem hade jag ju haft all tid i världen för allt det andra! Men barnen är verkligen en gåva och jag är enormt tacksam över att ha fått bli en del av deras vardag! Att få vara deras mamma är det bästa jag vet och jag lägger så gärna livspusslet så länge jag har dem! Perspektiv! Jag är där jag vill vara och jag är så tacksam över att vara här! Trots alla odds! Godnatt:)

1 kommentar:

  1. så är de ju absolut, tyvärr är många på tok för upptagna med att klaga på livet istället för att se de fantastiska vi har.
    Jag tycker inte heller att de e så kul alla dagar, men jag skulle inte för nåt i hela världen byta bort min underbara son även när han precis har tömt ut dammsugarpåsen över golvet och vi har bråttom iväg.
    Ha en toppen fin valborg.
    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...