måndag 6 maj 2013

Ditt och datt

Sitter framför Datorn och skriver. Ovanligt! Brukar alltid surfa över mobilen nu för tiden!
Har egentligen massor inom mig som jag skulle vilja blogga av mig men jag får liksom inte ur orden.
Det fanns en tid när jag skrev hela tiden.

Men inte längre. Skriver ingen poesi, inga filosofiska tankar, inte på min bok, ingenting. Har inte ro att sitta ned har inte tid att tänka eller att formulera mig.
Ibland känns det faktiskt som en stor sorg, skrivandet har ju alltid varit min livlina, mitt sätt att rensa ur!
Det är ju väldigt naturligt att mina tankar finns på annat håll. Familjen. Barnen.
De tar hela min tid, hela mitt liv och jag trivs visserligen med det men saknar mitt skrivande.


MEN 13e Maj är det jag som gör något för mig själv! Då ska jag ta upp träningen och i 8 veckor ska jag köra ifromkampen på gymmet! 8 veckor med pt/gruppträning, kostupplägg etc etc,
Ska bli kul, spännande och troligtvis jäkligt jobbigt!
Så taggad!

På torsdag kommer syskonbarnen, syrran och hennes man hit.Ska bli så kul, Saknar dem ju alltid.
14 Juni är det dags för studenten för sista brodern. Sedan är det långt kvar innan det är en student i vår familj. Lite skönt faktiskt men oh så skrämmande att vi alla är vuxna nu.
Det jag ville ha sagt med studenten var visserligen att det blev att träffa familjen en gång i månaden nu då och det känns ju toppen!
Älskar och saknar dem alla!
Och just det, i slutet av Maj får jag träffa lillesyrran också såklart!
Mys!




over and out.
Kändes ju som att jag ändå inte hade så mycket vettigt att blogga om=)

1 kommentar:

  1. Hej
    Nä vi har inte fått nått svar från Röntgen el hört nått från dr. Jätte jobbigt är det.
    Tack för dina tankar och ord.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...