lördag 24 oktober 2015

Ledig dag

Idag skulle egentligen bara Agnes vara hemma från förskolan men då Adrian hellre ville vara med oss fick han givetvis vara ledig han också.
Morgonen började si sådär.
Agnes, trött efter ännu en snurrig och orolig natt startade i 180.
Det var slag och allmänt otrevligt beteende som kickstartade dagen idag.
Vi låg i sängen länge, eller i allafall jag, barnen var stundtals uppe och röjde.
Kl 1015 kände jag mig manad att hoppa in i duschen.
Frukosten urartade en aning så jag bestämde mig för att ta ut barnen på en utflykt.
Vi packade väskan med te, saft, frukt och smörgåsar.
Som i ett vingslag blev dagen mycket bättre.
Vi gick till parken och barnen lekte, vi fikade och busade. Träffade Jess och Elias en sväng.

När vi kom hem igen hade klockan hunnit slå två och medan barnen fortsatte leka hann jag faktiskt med att storstäda övervåningen och bädda rent i sängarna. Så skönt!
Ibland är det helt enkelt en känsla av lycka när man kan utföra en längre syssla trots att Agnes är hemma och man är ensam vuxen!

Imorgon, gemensam sovmorgon! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...